اقسم انه سيكون اخر سؤال لي بخصوص هذا الموضوع

• نعتذر عن الأخطاء التقنية في الموقع ، جاري العمل على إصلاحها

هذا المنتدى وقف لله تعالى

30 مايو 2017
24
1
3
[FONT=&quot]
سلام عليكم
اتمني ان صدر المشرفين يتسع ليا يمكن انا حابب اخرج اللي عندي يمكن الموضوع اكتر من وسواس وباذن الله دا اخر موضوع يكون كده
مش هطول عليكوا انا كنت للاسف ماشي وراء الشيطان وبالي نفسي بالمثليه والعياذ بالله وكانت علاقتي للاسف غير محميه وخطيره وكان احيانا بيحصل انزال داخلي مع شريك مصاب كنت قلت كده ف موضوع وحيد ليا قبل كده وكانت اخر علاقه بينا يوم 19/3 وبعدها انا فوقت شويه وحاولت الحق نفسي واتجوزت وقلتلكوا اني للاسف كلمني انه كان اتطلب منه تحاليل واكتشفوا اصابته بالايدز وبدات رحله من الوسواس وعدم النوم بقيت اراقب الاعراض وابص لجسمي عملت تحاليل الاجسام المضاده بعد 40 و50 و60 و70 يوم وعملت الانتجين بعد 54 يوم وكلهم سلبي مش هسال تاني بس
1- المختبر في مصر هل تحاليله تعتبر حديثه ومش مبين اذا كان دا جيل ايه ومش بيكتب زي برا hiv 1&2 لا بيكتب اجسام مضاده بس
2- هل الانتجين فعلا بعد 50 يوم بيكون في مستوي قليل جدا ومش بيظهر في التحليل وهل كون اننا كنا للاسف بنعمل كده كتير دا ممكن ياثر علي نتيجه التحليل وظهور الاجسام المضاده
3- ليه مواقع طبيه وبفلوس بسالهم واطباء عرب بيقولولي بعد 3 شهور وقبل كده ملوش لازم تتخيلوا ان دكتور قالي مش قبل 6 شهور وكان بيكلمني بقرف-ليه حق
4-انا للاسف رجعت لزوجتي عادي بس, بعاني من ان لساني ابيض (الفطريات ) زادت و ان بقالي اسبوع في دور برد شديد جدا وهمدان مرهق وتعب ف الحلق وفي مكان الغدد

انا عارف اني طولت عليكوا بس انا كنت محتاج اكلم مع اخ (انا مليش اخوات )ربنا يكرمكوا وانا عارف ان الاخوه موسي والمختبر زهقوا من النوعيه دي من المواضيع بس انا متاكد انهم مقدرين
اسف طولت عليكوا بس انا فعلا محتاج حد جنبي لاني مقولتش لاي حد علي اللي حصل وقرفان ومحتقر نفسي جدا لاني فعلا اهنت نفسي بمعصيه ربي
ربنا يقبل توبتي يارب​

[/FONT]

رامز 1

عضو
28 يونيو 2017
18
1
0
اهم حاجة مترجعش تانى
القلق إللى انت فيه ملوش ادعى خالص
لان بعد شهر و شويه كل التحاليل الموجودة سواء جيل تالت ولا رابع المدة دة كافيه جدا جدا
و الانتى حين لا يختفى بس هو بيوصل للزروة و بعدين يقل شويه
لكن يظل موجود و يظهر فى التحاليل لا قدر الله
ست شهور دى كانت فى التسعينات
دلوقتي أقدم مختبر أجهزته قادرة على الكشف فى شهر
المهم انك تثبت
كلنا بنغلط
و تستر نفسك
و تستغفر ربنا
و الحمد لله انه ربنا
بيغفر كل حاجة لو انت صادق معاه
متقلقش انا بقولك الحقيقة
و ادعيلى بظهر الغيب
سلام

التائب 17

عضو نشط
19 يناير 2017
36
2
0
حبيبي اسمعني انسى الخوف واقرا كلامي بتمعن
الايدز وين موجود؟ بالدم والحيوانات المنويه .
عشان ينتقل من شخص الى اخر يلازم ينتقل الدم الى الشخص الاخر وهذا يحدث في العلاقات المثليه بالنسبه للفاعل عندما يتوفر جرح مفتوح في القضيب ممكن ان ينتقل الدم من جروح المستقيم للمفعول به وتحدث الاصابه, لو كنت انت المفعول به والشخص المصاب هو الفاعل في هذي الحاله القذف داخل المستقيم كفيل بالاصابه .

الاصابه مو شرط تنتقل لك حتى ولو كان الطرف الاخر مصاب!! فهذا ان دل فهو يدل على ان تحاليلك صحيحه ميه بالميه والحمدلله على سلامتك والتوبه التوبه, لا اريد منك الا الدعاء

• Like
التفاعلات: لهيب الماضي

سوسن الحاج مرشد نفسى إيدز

مرشد نفسي لمرضى نقص المناعه المكتسبة الإيدز
24 مارس 2013
5,566
1,349
113
السودان
[FONT=&quot]
سلام عليكم
اتمني ان صدر المشرفين يتسع ليا يمكن انا حابب اخرج اللي عندي يمكن الموضوع اكتر من وسواس وباذن الله دا اخر موضوع يكون كده
مش هطول عليكوا انا كنت للاسف ماشي وراء الشيطان وبالي نفسي بالمثليه والعياذ بالله وكانت علاقتي للاسف غير محميه وخطيره وكان احيانا بيحصل انزال داخلي مع شريك مصاب كنت قلت كده ف موضوع وحيد ليا قبل كده وكانت اخر علاقه بينا يوم 19/3 وبعدها انا فوقت شويه وحاولت الحق نفسي واتجوزت وقلتلكوا اني للاسف كلمني انه كان اتطلب منه تحاليل واكتشفوا اصابته بالايدز وبدات رحله من الوسواس وعدم النوم بقيت اراقب الاعراض وابص لجسمي عملت تحاليل الاجسام المضاده بعد 40 و50 و60 و70 يوم وعملت الانتجين بعد 54 يوم وكلهم سلبي مش هسال تاني بس
1- المختبر في مصر هل تحاليله تعتبر حديثه ومش مبين اذا كان دا جيل ايه ومش بيكتب زي برا hiv 1&2 لا بيكتب اجسام مضاده بس
2- هل الانتجين فعلا بعد 50 يوم بيكون في مستوي قليل جدا ومش بيظهر في التحليل وهل كون اننا كنا للاسف بنعمل كده كتير دا ممكن ياثر علي نتيجه التحليل وظهور الاجسام المضاده
3- ليه مواقع طبيه وبفلوس بسالهم واطباء عرب بيقولولي بعد 3 شهور وقبل كده ملوش لازم تتخيلوا ان دكتور قالي مش قبل 6 شهور وكان بيكلمني بقرف-ليه حق
4-انا للاسف رجعت لزوجتي عادي بس, بعاني من ان لساني ابيض (الفطريات ) زادت و ان بقالي اسبوع في دور برد شديد جدا وهمدان مرهق وتعب ف الحلق وفي مكان الغدد

انا عارف اني طولت عليكوا بس انا كنت محتاج اكلم مع اخ (انا مليش اخوات )ربنا يكرمكوا وانا عارف ان الاخوه موسي والمختبر زهقوا من النوعيه دي من المواضيع بس انا متاكد انهم مقدرين
اسف طولت عليكوا بس انا فعلا محتاج حد جنبي لاني مقولتش لاي حد علي اللي حصل وقرفان ومحتقر نفسي جدا لاني فعلا اهنت نفسي بمعصيه ربي
ربنا يقبل توبتي يارب​

[/FONT]

وعليكم السلام والرحمة*
اى تحليل بعد شهر يعتبر كافى أيا كان نوعه ولا يحتاج اى إعادة أخرى..لا ال انتى جين ولا ال انتى بودى يختفيا بعد تكونهما مرة أخرى وهما باقيان ببقاء الفيروس فى الجسم..أما الفطريات فسببها الخوف والقلق والحالة النفسية المتدهورة..لحالة الشخص النفسية تؤثر تأثيرا كبيرا على المناعة عنده..*

• Like
التفاعلات: لهيب الماضي