Text Example

منتديات الحصن النفسي ترحب بكم

Text Example
صفحة 1 من 4 123 ... الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 11 من 36

الموضوع: برجاء الدعاء لي بالمغفرة

عضو إيجابي

User Info Menu

برجاء الدعاء لي بالمغفرة

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اخواني ترددت كثير قبل مكتبي تجربتي بجد كل يوم يتعذب ومش مرتاح انا مذنب و عارف ان بجد استاهل قصتي بأختصار انا كنت في أحد البلاد ومارسة مع بائعات الهوي طبعا تحت تأثر مسكر عمري معملت كدة وسافرت كتير كنت مستحرم بس الشطان انا أثناء العلاقه كانت بواقي بس كنت خايف وتم قطع الواقي انا خوفت ومكملتش بس بائعات الهوي استخدمت الجنس الفموي انا فاكر مفيش سائل فقط خرج مني خارج الفم دي العلاقه واسف جدا جدا جدا جدا للشرح بالصورة دي
    انا من يوم محصل وضميري تبعني جدا وبجد نفسي ربنا يغفري ويتوب علي العلاقه من ٥ أكتوبر مر عليها كتير انا الي تعبني انا بعد العلاقه ب اسبوع عادي بس حسيت ب وجع في المفاصل والعضلات ولم يحصل اي شئ يذكر في يوم ١٧ نوفمبر جالي احتقان وزكام غريب وآليات من الاخر ابيض طبعا شوفت الاعراض دخلت قريت انصدمت من الإيدز وروحت تاني يوم المستشفى اكشف انا خوفت اقول للدكتور قالي هنعمل صورة دم وسرعه ترسيب وتحليل اسمة crp ووظائف بعد التحليل بالنسبه لصورة الدم المرتفع كورات الدم البيضاء مش كلها الي بداء ب ne والارتفاع كان ٦ و حاجه المجموع الكلي كان ١٢ للكرات سرعة الترسيب بعد ساعه ١ الرنج الي ٣٠ ال crp طبيع والوظائف طبيعيه جدا الكلي والكبد
    الدكتور قالي مش هكتبلك علي حاجه انت كويس مر بعد ٦ شهور انا من يوميها حياتي بقت جحيم مش قادر اتكلم لحد معدتي تعبتني جدا ومرعوب لدرجة الطعام كلة بيرجع تاني والي زاد تعبي لسان بداء يببيض وتعب جدا في منطقة الحلق روحت لدكتور باطنة كشف علي يوم ١١ ديسمبر عمل فوحصات ووظائف تاني صورة الدم الي كان مرتفع الكرات بس المرة دي حاجة اسمها mo نسبتها ١:٢ الوظائف طبيع الدكتور عمل فحص براز كان شاكك في ديدان وجرثومة معدة طلع مفيش كتب لي حاجه اسمها نيكسون وقالي شهر وتتكون كويس بس انا بجد مش كويس لم بنام علي جنبي اليمين واللهي كمية سوائل بطلع من فمي غريبة لم بنام علي الشمال مش بيحصل حاجة
    انا بجد مش عارف اعمل ايه متوتر جدا وخايف ونفسي اموت طبيعي والناس تحبني مش تنفر مني اتشجعت وقولت لم اروح البرج الي في جدة سألت علي الدكتور يوم ٢٠ ديسمبر قولت ليه الحكاية قالي سيب صورة من إقامتك وانا طلع عندك حاجه بنبلغ وزارة الصحه وبترحلك طبعا انا مشيت وانا بعيط زي المجنون وفضلت اسبوع الاكل ينزل سليم
    انا عيز منك بس ادعولي اني اموت طبيع ومستور بجد كرهت الحياة ياريت الموت بيتباع
    بالله عليكم متنسوني بالدعاء
    والحمد لله رب العالمين والصلاة والسلام على سيد المرسلين

عُضْو شَرَفٍ

User Info Menu

اهلا و سهلا منور يا عم الحج ، كل الكلام الي قلته واكثر منه 99% من الشباب الي هنا قالوه واكثر ، واحب اطمنك من الاخر ولا حاجة من الي قلت من اعراض
    الايدز الاوليه دا اول هام .
    ثاني هام لازم تفهم كويس ان الشيطان قاعد يكمل معاك الحكايه الي بداها لما اغواك والهدف طبعا انك تحزن وانك تتمنى الموت وانك تنسى التوكل على الله
    وامور كثيرة .. وقاعد يصعب عليك الامور وتسفير واقامة وخراب بيوت وووو

والله والله كل هذا من الاعيب الشيطان لا اكثر ولا اقل وبالانجليزي نو مور نو لس
    وعشان نقطع الطريق على الشيطان وابين لك انك ود خايب في كل بلد فيه مختبرات تفحص بدون هويه انت بس قول انت فين تلاقي الشباب هنا فررريره

يقولون لك حتفحص فين روح افحص وتعال قلنا هنا انك كنت خايب بصحيح لما

تشوف نتيجة الفحص سلبي وان كل الدراما دي ماكنش لها لزمه !!!
    (فَاللَّهُ خَيْرٌ حَافِظاً وَهُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ)

عضو إيجابي

User Info Menu

شكرا بجد يا اخوي موسي واللهي كلامك ريحني انا بجد في حزن وغم وخايف من الصدمة علي ولدتي خايف يحصلها حاجة ومش خايف اني اسيب الشغل بس نفسي اكون مستور مش اكتر واللهي انا ندمان علي الي فات وبستغفر ربنا كل يوم ونفسي ربنا يسامحني ومطلعشي من رحمتة ونفسي نغير فكرة الكل علي المرض واللهي متعرفشي بعد كلام الدكتور روحت لواحد زميل في الشغل بقوله بس عن الفحص قال استغفر الله العظيم الناس دي تفحص ليه دول عايزين الحرق دنيا وآخرة انا فضلت تعبان اكتر من يومين مصدوم
    شكرا بجد لحضرتك

عُضْو شَرَفٍ

User Info Menu

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة النادم ظ¨ مشاهدة المشاركة
    شكرا بجد يا اخوي موسي واللهي كلامك ريحني انا بجد في حزن وغم وخايف من الصدمة علي ولدتي خايف يحصلها حاجة ومش خايف اني اسيب الشغل بس نفسي اكون مستور مش اكتر واللهي انا ندمان علي الي فات وبستغفر ربنا كل يوم ونفسي ربنا يسامحني ومطلعشي من رحمتة ونفسي نغير فكرة الكل علي المرض واللهي متعرفشي بعد كلام الدكتور روحت لواحد زميل في الشغل بقوله بس عن الفحص قال استغفر الله العظيم الناس دي تفحص ليه دول عايزين الحرق دنيا وآخرة انا فضلت تعبان اكتر من يومين مصدوم
    شكرا بجد لحضرتك
    ايوه يعني افهم من كلامك ايه ؟ حتعمل ايه يعني من الاخر ؟!

عضو إيجابي

User Info Menu

هعمل التحليل بس محتاج مساعده بس معمل يكون مش محتاج بيانات او جهاز منزلي لو حد قادر يساعدني ياريت بقرب وقت منتظر مسعتدكم اخوني بالطريقه سرية وانا واللهي خايف بس من تباعيات الفحص صدقني نظرة الناس صعبه جدا انا نفسي اشوف الشطان الي وزني ضمر حياتي عايش في كبوس من ظ£ شهور واكتر
    التعديل الأخير تم بواسطة النادم ٨ ; 14-01-2018 الساعة 12:04 AM

عُضْو شَرَفٍ

User Info Menu

ساعدوه ياشباب عطوه مختبر مايطلب هويه ...

عضو إيجابي

User Info Menu

موجود في مدينة جدة مختبر او جهاز سريع انا مر اكتر من ظ£ شهور ربنا يفرج هم كل مهموم يارب وبجد اسف جدا لو طولة عليكم

عضو إيجابي نشط

User Info Menu

ان شاء الله انت سليم و حلل للاطمئنان وسيبك من الاعراض كلنا مرينا بيها وطلعنا سلبين بفضل الله توكل على الله مفيش خطر ان شاء الله وتكون توبه نصوحه
    وعن تجربه شخصيه علاقتك لا تصنف خطره لان كان في واقي *والجنس الفموي لا ينقل حلل عشان تريح راسك وتكمل حياتك طبيعي لان الوسواس *مصيبه كبيره ربنا يبعدك عنها*

عضو إيجابي

User Info Menu

نفسي ارتاح واعمل التحليل بالله حد يساعدني اي معمل او جهاز يا شباب الله يوفقكم جميعا

نائب المشرف العام

User Info Menu

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    مختبر دلتا بالرياض مايطلب بيانات .. ولديهم مقر في جده لسحب العينات ومن ثم ارسالها الي المختبر بالرياض.
    يمكنك الحصول علي رقم الهاتف من جوجل ماب والتواصل معهم للمزيد من المعلومات .. بالتوفيق.
    {أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ}

عضو إيجابي

User Info Menu

شكر كتير اخوي عابر سبيل الله يجزاك الخير ان شاء الله هتوصل معاهم واكلمهم الله يكتب الخير وبالله دعوتكم لي بالمغفرة والسلامة

صفحة 1 من 4 123 ... الأخيرةالأخيرة