بسم الله الرحمن الرحيم

إعلان هام

بعد أن سطعت لأكثر من عشرين سنة حان الوقت لإعلان غروب شمس الحصن والحمد لله رب العالمين على كل حال

سيتم إغلاق موقع الحصن النفسي قريبا إن شاء الله وسنترك فرصة كافية للأعضاء والزوار كي يقوموا بنسخ و حفظ مشاركاتهم أو أي مواضيع اخرى تهمهم من كنوز الحصن

نشكر كل من ساهم معنا في نشر العلم النافع و سهر الليالي من أجل إفادة الآخرين ونخص بالشكر السيدات والسادة المستشارين والإداريين والمشرفين والأعضاء وعلى رأسهم جميعا الأستاذة الفاضلة فضيلة نسأل الله أن يجعل كل ما قدموه في ميزان حسناتهم ويجمعنا بهم وبكم في الفردوس الأعلى إن شاء الله

لأي استفسارات أو مقترحات الرجاء التواصل معنا على البريد الالكتروني

[email protected]

وفقكم الله جميعا ورزقكم رضاه
وسامحونا على اي تقصير

إدارة الحصن النفسي

صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة
النتائج 1 إلى 11 من 29

الموضوع: كل شئ مغلق في وجهي يارب فرج همي ويسر أمري وارحم ضعفي وقلة حيلتي

عضو إيجابي

User Info Menu

كل شئ مغلق في وجهي يارب فرج همي ويسر أمري وارحم ضعفي وقلة حيلتي

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخي الفاضل اذا امكن تساعدني لا أقدر رفع موضوعي
    انا اقمت علاقه بدون واقي اول مرة وكانت لبنت ليلى بسب ضعفي لمدة ١٥ دقيقه واسف في الوصف لم اتبادل نزول الحيوانات المنويه في الداخل انا اخرجهم خراج المهبل كانت يوم ٢٠ فبرير يوم ٢٦ فبرير حصل أعراض لك تمر لي ابدا
    ١_ تقلصات في المعده بصورة مخيفه و ليونه في الاخراج الي الان لتاريخ اليوم
    2_ ألم في النظر جدا لمدة ٣ ايام
    ٣_ صدع شديد جدا لمدة ٣ ايام
    4_ تعب عام والم في المفاصل والعضلات لمدة ١٥ يوم
    5_ ألم في الحنجرة لمدة ١٥ يوم
    6- في يوم 9 مارس حصل شئ غريب احتقان شديد وبعدها تورم الغدد تحت الابط لمدة أسبوع مع وجود ألم
    7_ من يوم ١ أبريل الي الان تنميل شديد في الايدي والقدمين معا ألم في المفاصل ووجود ألم أسفل الظهر
    8_ في يوم ٢ أبريل انتفاخ في الغده تحت الابط الأيمن فقط مع عدم وجود ألم
    9- الي الان يوجد ليونه فقط في الاخراج ممكن ٣ مرات في اليوم
    1٠_ لم اسجل ارتفاع طول تلك الفترة في
    درجة الحرارة ولا تعرق
    ١١- عند حمل اي شئ يحصل كدمات في اليد لو كيلو وبعد يوم الكدمات بتروح
    الان في حظر وعدم تنقل
    المشكلة انا متجوز وبعتزر من ساعات مشوفت الاعرض
    انا مش بنام خلاص و خايف افقد أولادي ومش عارف اعمل ايه وهل لو مصاب هيحققوا معايا ومتى يبداء العلاج
    هل بعد الاصابه.

الآن أنا كملت ٧ اسابيع المشكله الحظر لو حد يقدر يساعدني اعمل التحليل في جدة
    بطريقه سريه لحد مشوف هعمل ايه وبالله متنسوني من الدعاء انا حاسس اني مصاب ومش بنام خالص

نائب المشرف العام

User Info Menu

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    علاقتك تصنف كعلاقه مرتفعة الخطوره .. لكن هذا لايعني انك مصاب .
    الاعراض لا اعتبار لها في اثبات الاصابه اونفيها .
    توجه لاقرب مركز فحص طوعي .. سيتم اجراء التحليل لك بدون اي بيانات وبسريه تامه .. شكرا لك .
    {أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ}

عضو إيجابي

User Info Menu

اخي الغالي يعلم الله اني في كرب وندم كبير وخوف وبالله رجاء طمنيني يكفني خَوف انا من خلال قراءات لتعلقات احد المشرفين الاخ موسى يقول نسبه انتقاله من اول علاقه ظ،ظ*ظ*ظ*/ظ، معقول اكون الواحد
    انت تعلم الحظر وصعوبة التنقل انا في حاجه الي معمل او مكان لو احد يساعدني َيكون في السر اذا امكن او شئ تاني هل احد جرب الدكتور نزار باهبري هل يحافظ على سرية الكشوفات لو روحت فقيه واسف جدا بس واللهي انا أصبحت مريض نفسي

عضو إيجابي

User Info Menu

تحديث لاعراض انا جالي التهاب شديد في الجيوب الأنفية ولم اشتكي منها ابدا تقريبا بعد الاعراض الاول بأسبوعين الي الان 1_ انسداد في احد جهات الأنف ورشح وصدع ووجع في العين واحمرر ودوخعة وحاجه غريبه انا ديما كان ظغطي عالي الشهر ده بيكون واطي
    ووجع وتعب روحت لدكتور صيدلي ادلي مضاد اسمه زينوكسيمور 500 وبخخ يستخدمها من 3 ايام تقريبا وحسيت بتحسن في الاعراض بنسبه ظ©ظ*ظھ بس كل مدخل اشوف معلومه حول اي شئ بعني منه يطلع في الاخر احد اسباب الاصابه بالايدز انا تعبت حد يا شباب يساعدني حد كان عنده نفس المشكل انا عمري ما اشتكيت من الجيوب الأنفية فجأه جات

مشرف وابة التخلص من الشك - الوساوس - القلق - التوتر - الاكتئاب

User Info Menu

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة help1 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أخي الفاضل اذا امكن تساعدني لا أقدر رفع موضوعي
    انا اقمت علاقه بدون واقي اول مرة وكانت لبنت ليلى بسب ضعفي لمدة ظ،ظ¥ دقيقه واسف في الوصف لم اتبادل نزول الحيوانات المنويه في الداخل انا اخرجهم خراج المهبل كانت يوم ظ¢ظ* فبرير يوم ظ¢ظ¦ فبرير حصل أعراض لك تمر لي ابدا
    ظ،_ تقلصات في المعده بصورة مخيفه و ليونه في الاخراج الي الان لتاريخ اليوم
    2_ ألم في النظر جدا لمدة ظ£ ايام
    ظ£_ صدع شديد جدا لمدة ظ£ ايام
    4_ تعب عام والم في المفاصل والعضلات لمدة ظ،ظ¥ يوم
    5_ ألم في الحنجرة لمدة ظ،ظ¥ يوم
    6- في يوم 9 مارس حصل شئ غريب احتقان شديد وبعدها تورم الغدد تحت الابط لمدة أسبوع مع وجود ألم
    7_ من يوم ظ، أبريل الي الان تنميل شديد في الايدي والقدمين معا ألم في المفاصل ووجود ألم أسفل الظهر
    8_ في يوم ظ¢ أبريل انتفاخ في الغده تحت الابط الأيمن فقط مع عدم وجود ألم
    9- الي الان يوجد ليونه فقط في الاخراج ممكن ظ£ مرات في اليوم
    1ظ*_ لم اسجل ارتفاع طول تلك الفترة في
    درجة الحرارة ولا تعرق
    ظ،ظ،- عند حمل اي شئ يحصل كدمات في اليد لو كيلو وبعد يوم الكدمات بتروح
    الان في حظر وعدم تنقل
    المشكلة انا متجوز وبعتزر من ساعات مشوفت الاعرض
    انا مش بنام خلاص و خايف افقد أولادي ومش عارف اعمل ايه وهل لو مصاب هيحققوا معايا ومتى يبداء العلاج
    هل بعد الاصابه.

الآن أنا كملت ظ§ اسابيع المشكله الحظر لو حد يقدر يساعدني اعمل التحليل في جدة
    بطريقه سريه لحد مشوف هعمل ايه وبالله متنسوني من الدعاء انا حاسس اني مصاب ومش بنام خالص
    السلام عليكم
    حبيبى كل الاعراض اللي عندك ولا تفكر فيها لان مفيش شئ اسمه اعراض الفيصل هو التحليل وبعد شهر كومبو اكيد

"لا إله إلا الله العظيم الحليم ، لا إله إلا الله رب العرش العظيم ، لا إله إلا الله رب السموات ورب العرش الكريم ".
    قال صلى الله عليه وسلم دعاء المكروب :" اللهم رحمتك أرجو فلا تكلني إلى نفسي طرفة عين ِ وأصلح لي شأني كله لا إله إلا أنت الله ، الله ربي لا أشرك به شيئاً

6. شكر لـ عرفان بالجميل على هذه المشاركة من:

help1 (18-04-2020)

عضو إيجابي

User Info Menu

شكرا كتير لذوقك وردك الطيب
    بجد حالتي النفسيه صعبه ومش عارف اعمل ايه وبشك في كل حاجه بغسل مكان الشرب ومش باكل مع حد وخايف على الأولاد انا في عقاب وعزله وسط الاهل وخايف عليهم وبندم طول اليوم وخايف من الصدمه وبجد تفكري وقف ومنتظر فرج من ربنا انا منتظر اشوف مكان يارب احصل المشكلة ظروف الحظر ربنا يصلح الحال واعرف احصل مكان قريب أو مختبر يكون مش بيطلب بيانات

عضو إيجابي جديد

User Info Menu

إن شاء الله سليمة
    بتقدر تكلم مختبر البرج بجدة وهم رح ييجوا لعندك لأخذ العينة وفحصها

9. شكر لـ Mahmoud12 على هذه المشاركة من:

help1 (21-04-2020)

عضو إيجابي

User Info Menu

شكرا جدا ليك بس لاسف البرج بيطلوب جميع البيانات والتفصيل انا حاسس اني مصاب والوضع الان صعب اتحرك علشان الحظر و ظروف العمل انا تعبت نفسي اتصاب بكرونا واموت وارتح من الندم الي انا فيه انا بنزل الشارع بدون اي اسباب وقايه نفسي اخد كرونا واموت وارتاح بجد انا المفروض يكون على حد الرجم انا مش طالب من ربنا اني اموت مستور و مكونش سبب في عار أولادي

عضو إيجابي جديد

User Info Menu

يا ابن الحلال طول بالك
    خذ موعد من التطبيقات الصحية وبوجهك على أقرب فحص طوعي اعمل رابد تيست النتيجة خلال ظ،ظ* دقائق وما يطلبوا منك أي شي سواء كنت مواطن أو مقيم توكل على الله وإن شاء الله أمورك طيبة ولا تنسى الاستففار والصلاة والصدقة

مساعد مشرف

User Info Menu

يا اخي الاعراض ليست بمعيار و مليون مرض بيتشابهو في الاعراض و حتى النفسية بتسبب اعراض جسدية قوية تجاهل الاعراض واتجه لاقرب مختبر و اطلب تحليل انشالله ما تشوف الا الخير

13. شكر لـ زهرة الامل 4 على هذه المشاركة من:

help1 (15-05-2020)

عضو إيجابي

User Info Menu

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة زهرة الامل 4 مشاهدة المشاركة
    يا اخي الاعراض ليست بمعيار و مليون مرض بيتشابهو في الاعراض و حتى النفسية بتسبب اعراض جسدية قوية تجاهل الاعراض واتجه لاقرب مختبر و اطلب تحليل انشالله ما تشوف الا الخير
    الله يطمن قلبك انا المشكلة خايف والظروف صعبه جدا الفترة دي بسبب الحظر وخايف جدا اكون مصاب ومش هقدر استحمل مستني الفرج قريب يارب

صفحة 1 من 3 123 الأخيرةالأخيرة