قبول مشرفين جدد بمنتديات الحصن النفسي ... اضغط هنا للتفاصيل وأهلا بك

النتائج 1 إلى 10 من 10

الموضوع: السلام عليكم ورحمة الله اخوانى انا بموت وحياتى اتدمرت ارجو الاهتمام

عضو إيجابي

User Info Menu

Question السلام عليكم ورحمة الله اخوانى انا بموت وحياتى اتدمرت ارجو الاهتمام

السلام عليكم لقد قمت بعلاقة محرمة كانت باستخدام الواقى فى 6/82018 ولكن لا اعلم كيفية استخدامه بالطريقة الصحيحه ولكتى متاكد بانه لم ينقطع ولكن لما يكون مغطى كامل العضو وانا لم اقم باحضار الواقى المراة هى التى احضرته العلاقة لم تتجاوز ال 5 دقائق كاقصى تقدير ولكن قمت بمداعبتها بيدى من الاسفل واعتقد بان يدى كان يوجد بها جرح يلتئم اعراضى بعد العلاقة باسبوع1 برد اخذت مضاد وانتهى ف ثلاث ايام 2لا اذكر ان اتانى التهاب حلق نهائى 3تورم الرقبة بالكامل وانتفاخ الحنجرة4 ظهور شامات كثيرة بجسمى بعد العلاقة باسبوعين وجع شديد فى الرقبة ومكان اعلى الظهر وصداع شديد لم يستجيب له مسكنات ف موخرة راسى وفى جحر العينوفى اول شهر 9 مع استمرار انتفاخ الحنجرة والرقبة ظهرت غدد كثيرة ومحسوسه ف جانبى الرقبة وفى خلف الرقبة واسفل الراس وتحت الابط والاربيه كثيرة جدا فى البداية كانت مؤلمه وتسبب نغزات والغدد الا ف جسمى راحت بس الا فى رقبتى معايا لحد دلوقتى كلها محسوسه بلا استثناء مع العلم ان الغدد على جانب الرقبة من ناحية اليسار واضحه وظاهرة فى هذة الاثناء اسهار استمر لمده ثلاث اسابيع وف اول شهر 11 ظهر لى طفح جلدى كثير على كامل الذراع وكام القدمين لم يستجيب ايضا لعلاج ومستمر لحد الان ايضا انا قريت موضوعات كتير والله ودكتورة سوسن ربنا يحفظها قالتلى انت بعيد عن الاصابة باذن الله ممككن يبقى حاجه تانية مع العلم ظهر لى قلاع ف فمى من الداخل وحوالين الشفاة من الجانبين من حوالى اسبوع وطبعا لسانى ابيض جدا وفى نقط حمرا صغيرة ارجو من المختصين واصحاب الخبرة افادتى انا بموت عشان انا مغترب ومش عارف انزل احلل

عضو إيجابي

User Info Menu

صديقي علاقتك ما تنقل ايدز لانها محمية ولكن الوسوسة من الأعراض تكون قاتلة في غالب الأحيان. نصيحة مني انك لو حابب نتاكد كل المدة القطعية وحلل ولو انه غير ضروري انك تحلل ولا داعي اصلا ، لأن علاقتك لا تنقل اصلا

عضو إيجابي

User Info Menu

يارب

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة مراد 55 مشاهدة المشاركة
    صديقي علاقتك ما تنقل ايدز لانها محمية ولكن الوسوسة من الأعراض تكون قاتلة في غالب الأحيان. نصيحة مني انك لو حابب نتاكد كل المدة القطعية وحلل ولو انه غير ضروري انك تحلل ولا داعي اصلا ، لأن علاقتك لا تنقل اصلا
    صديقى ما سبب هذه هذه الاعراض الكثيرة الطفح الجلدى فى الفجد واقدم والذراع بالكامل والغدد المنتشرة ف الرقبة هذا كل ما يقلقنى لانى انا من ارتديت الواقى بنفسى ولا اعلم ما الطريقة الصحيحة لاستخدامه ولم يكون مغطى كامل العضو ربنا يستر انا مغترب وخايف من التحليل الا هنا مش اكتر

عضو إيجابي

User Info Menu

يا عزيزي هذا الطفح والانتفاخ شيء عادي بالنسبة للجسم لأنك ممكن التقطت بعض البكتيريا او شيء من الطفيليات... فيه أزواج عاديين وبيمرضوا زيك لان الجسم وخاصة المراءة معرض لمثل هذه البكتيريا خاصة إذا مكنش فيه نظافة وفيه مثل ألكانديدا والأمور النسائية وفيه ملايين البكتيريا والطفيليات... المهم انو بعد التحليل في المدة القطعية خلاص لا تحمل هم والباقي يروح مع الوقت

عضو إيجابي

User Info Menu

😭

اخى شكرا لتفاعلك معايا بس انا عديت المدة القطعية ومقدرش احلل هنا ربنا يستر

عضو إيجابي

User Info Menu

119 مشاهده ولا مشرف يرد مفيش غير استاذ مراد بس شكرا للاهتمام

مشرف بوابة استشارات متلازمة نقص المناعة المكتسب

User Info Menu

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    اولا .. اعتذر لتأخر الرد وذلك نظرا لظروف خاصه .
    ثانيا .. بالنسبه لعلاقتك كما وصفتها انت فهي غير ناقله لفيروس نقص المناعه وبالتالي فلا حاجه لتحليل الايدز .
    ثالثا .. هناك مجموعه من الامراض المنقوله جنسيا يسهل انتقالها عبر الملامسات والاحتكاك والقبلات قد يكون احداها المسبب لاعراضك .. يأتي علي رأس هذه المجموعه فيروس وحيدات الخلايا او الايبشتاين بار ebv والفيروس المضخم للخلايا cmv .. لذا يجب اجراء تحليل كامل للامراض المنقوله جنسيا الي جانب هذين الفيروسين .. وان كنت افضل التوجه باعراضك للطبيب المختص للفحص والتشخيص قبل تفاقم الامر .. شكرا لك .
    {أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ}

عضو إيجابي

User Info Menu

اقتباس المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عابر سبيل1 مشاهدة المشاركة
    السلام عليكم ورحمة الله وبركاته اولا .. اعتذر لتأخر الرد وذلك نظرا لظروف خاصه .ثانيا .. بالنسبه لعلاقتك كما وصفتها انت فهي غير ناقله لفيروس نقص المناعه وبالتالي فلا حاجه لتحليل الايدز .ثالثا .. هناك مجموعه من الامراض المنقوله جنسيا يسهل انتقالها عبر الملامسات والاحتكاك والقبلات قد يكون احداها المسبب لاعراضك .. يأتي علي رأس هذه المجموعه فيروس وحيدات الخلايا او الايبشتاين بار ebv والفيروس المضخم للخلايا cmv .. لذا يجب اجراء تحليل كامل للامراض المنقوله جنسيا الي جانب هذين الفيروسين .. وان كنت افضل التوجه باعراضك للطبيب المختص للفحص والتشخيص قبل تفاقم الامر .. شكرا لك .
    شكرا حضرتك ولا يهمك على التاخير بس اعذرنى انا فى قلق وزى ما ذكرت مش حقدر احلل الامراض دى هنا ف البلد الا انا فيها طب سؤال بالنسبة للامراض دى ربنا يطمنك زى ما طمنتنى لو معملتش تحليل او اخدت ليها دوا لحد شهر 8 ممكن يحصل اية عشان انا اجازتى فى 8 او 6 اسف حضرتك لو ازعجتك

مشرف بوابة استشارات متلازمة نقص المناعة المكتسب

User Info Menu

هذه التحليلات لامشكلة عليها تجريها في اي مكان .. وحتي لو ايجابيه لاتسبب لك اي مشاكل سواء في العمل او الاقامه .. وايضا زيارة الطبيب نفس الشئ .. شكرا لك .
    {أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ}

عضو إيجابي

User Info Menu

شكرا

ربنا يبارك ف حضرتك يارب شكرا ليك

11. شكر لـ محمود التائب على هذه المشاركة من:

عابر سبيل1 (30-12-2018)

الكلمات الدلالية لهذا الموضوع